3:dje februari.

det är dags att åka hem, vet inte varför jag är vaken så här tidigt, klockan är ju bara 07.54 här
& det var en ganska vild kväll igår - stämningen på greyhound racingen var enorm..!
-
Tror vi tar det lugnt den här morgonen - skippar hotellfrukosten & tar en frukost på starbucks istället.
De har ett precis runt hörnet här & det är dags att checka ut redan 11 så då kan vi gå dit & ta en underbar
kaffe i lugn & ro.
-
Sen tar vi vår transferbuss till Dublin Airport, planet går inte förrän 17.00 lokal tid men flygplatsen
är tydligen värd att ta sig sin tid på..!
-
Kommer sakna att gå runt på stan, ta en öl, en drink & bara hänga bland folk.
Det är en sådan avslappnad stämning här - det är som att irländarna har förstått att de
ligger efter världen några steg & struntar i att komma ikapp.
Min syn på det är att irländarna gentemot britterna är så jävla rough - svenska översättningen blir
buse, grov, rå, knagglig, oborstad o.s.v. men jag menar inte på ett tvungen dåligt vis men det är verkligen
rough. Man måste nog varit här för att förstå riktigt men man har sett en del helt klart tagna av alkohol&droger.
Men även det vanliga folket är rough, riktiga A.R.B.E.T.A.R.E. som går runt i de kläder som vi gjorde för tjugo
år sedan. Jag gillar det, jag gillar att det är lite "knaggligt".
Dublin är som Londons lite råa&busiga men avslappnade lillebror medan LDN är fancy pancy, utåt & lite stressat.
-
Tycker jag.
-
Nu blev jag sömnig igen - sover en timme till så blir det frulle sen..!

Kommentarer
Postat av: Anonym

åå ja vill med åka till dublin nu! sågf as coolt ut

2011-02-03 @ 13:55:48
URL: http://johanna

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0