sista dagen i Dublin - resdagen ifrån helvetet.

okej, vi tar det ifrån början.
tanken var god ifrån början, först hade vi tänkt gå till kvarterets starbucks & bara sitta med internet
& en stor latte & mysa i en skön soffa. så kom vi på tanken att det kan vi ju faktiskt lika gärna göra på
flygplatsen, skönt att vara där i tid för att ta säkerhetskontrollen & sen bara ta det lugnt, är så skönt att
inte behöva stressa.
-
så vi gick till busshållplatsen & åkte mot flyget.
-
-
hejdå ruffiga men ack så vackra Dublin..!
-
vi riggade oss på starbucks efter att ha insett att shoppingen på flygplatsen inte skulle bli av då man inte
ens får ha taxfree-varor vid sidan av handbagaget. lyckades dock med stor kraft & starka fingrar att få ner
två liter sprit i handbagaget - eftersom att Norge inte är med i EU så blir varorna verkligen TAXFREE & därmed
galet billiga. ska flyga en dagstur fram&tillbaka till Norge & bygga upp en bar i handbagaget.
-
dock är Dublin flygplats den sämsta jag varit på när det gäller internet så det fanns inget,
bara en restaurang på hela flygplatsen som gjorde reklam för sitt gratis internet.
därför var det logiskt att vi efter att ha fikat gick upp till restaurangen & slog oss ner.
-
frågade i baren när jag köpte min välfyllda bulmers om de hade internet
och jadå - free internet.
-
dock var detta lögn & när jag frågade personalen varför jag inte hittade något nät så sa fyra stycken av
dem att det var ett skitdåligt nät & att jag skulle vara väldigt glad om jag lyckades hitta ett.

jag bara - fan vad bra att ni säger att ni har ett då jävla f*ttor..!!


fast det sa jag inte men jag blev ganska sur.
så satt vi & bara hängde i fem timmar. vi började planera inför roliga&spännande saker vi ska göra
i vår så på sätt var det ändå lite givande, jag var ju inte själv iaf. & där fanns ju en bar.
så vi överlevde och gick i tid till planet för att få hyffsade platser.
-
först då märkte vi att det var storm ute.
vi fick ändå gå ombord efter tidsplanen, på trappan upp till planet flög man fram
och tillbaka mot räcket för det blåste otroligt hårt.
-
så säger kapten att vi kommer bli 15-20 minuter sena.
.
efter 15-20 minuter blir det 15-20 till.
.
sen är allt oklart.
.
en timme går.
en och en halv timme går.
vårat tåg ifrån flygplatsen till oslo sentral går 21.54, vi måste lyfta senast 19.30 för att vi ska
hinna, vi skulle egentligen lyfta 18.00. vi lyfter vid åtta & vi inser att det är kört, hoppas
att det går senare tåg. men eftersom att vi också ska vidare till Lillehammer så känns det lite hopplöst.
-
det blir en skakig, ryckig & luftgropsfylld flygtur med den vanliga trevliga ryanairpersonalen.
vi landar vid 22.00.
vårt tåg som ska ta oss vidare ifrån oslo s går 23.05, kanske kanske kan vi hinna till det.
men nej, inget avgår ifrån den lilla skitflygplatsen Rygge som kan ta oss dit i tid.
vi frågar en taxi, 1300 nok ska han ha, det känns så dyrt just då när allting redan
är betalt för att vi ska komma hem. det känns tungt så vi vänder in igen och ser att
det går ett tåg till lillehammer 23.37 - det måste vi hinna till, det går en buss 22.30 som
chauffören säger ska ta en timme. då har vi 7 minuter till godo, det ska räcka.
vi hoppar på bussen & ber till Gud. (jag gjorde verkligen det.)
-
efter en timme är vi näästan framme, men busschauffören verkar inte ha förstått hur
bråttom vi har utan tar det i stilla mak, när bussen väl stannar på busstationen tar vi våra
väskor och springer allt vad vi har, vi missar med 2 minuter och är spyfärdiga båda två efter den
sjuka satsningen.
-
allt känns jävligt.
-
jag klarar inte av att vara på oslo s hela natten, det är så jävla skumt folk där, jag pallar inte.
vi checkar in på hotell som har höjda priser just den här helgen för någon jävla mässa.
först bussen som kostar 260 nok, sen hotellet 1795 nok.
hade varit billigare att ta den jäva taxin.
-
jag är inte nöjd med mycket.
förutom med min fantastiska följeslagare som får mig glad hela tiden. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0