tömning.

behöver tömma mig själv på irriterande tankar som jag inte borde låta göra mig irriterad. vi har en restaurangchef på jobbet - såklart. hon var sjukskriven när vi kom hit men nu är hon här & hon har egna regler på allt. så säger hon att vi gör fel när vi bara inte blivit tillsagda att göra så tidigare.
-
det är alltid små skitsaker också - som hon gör till en big deal & sånt är det värsta jag vet. att göra ett problem av ingenting bara för att inget annat händer i ens liv. typ att vi måste sortera dessertskedarna i två olika burkar, har jag inte hört förut men nu är det jätteviktigt när halva säsongen gått att vi gör det. och då kommer ass.restaurangcef och säger också att det är jätteviktigt - varför inte bara gå igenom allt när vi började istället?
-
det är bara sådana smååå irriterande saker. så igår så stod jag & putsade bestick - det blir mycket att putsa eftersom vi har så jävla många "moment" framdukade, kallar varje sak för ett moment. vi har förrättsbestick, huvudrättsbestick, dessertsked, assiett, smörkniv, vattenglas, vinglas x2 + meny,vinmeny & servett. så på varje kuvert blir det fem bestick och har vi då 150 gäster så blir det jävligt mycket bestick. så när jag stått och putsat i en timme går hon förbi och bara "neeh, får jag visa ett bättre sätt?" och så visar hon mig hur man "ska" putsa bestick. jag bara skojar du?! ingen ska fan visa mig hur man putsar.
-
sen idag så satte hon sig hos en gäst hon kände & pratade i en och en halv timma. jag bara okej, så det är fine?!?!??
-
tjockis.
-
okej, nu  är det ute ur systemet. vill verkligen inte vara irriterad på sådana småsaker, sånt ska inte ha en del i mitt liv. så nu glömmer vi det så ser vi vad hon klagar på imorgon!
-
rökpaus tar hon hela tiden också - jag hatar när folk tar rökpaus.
-
okej, love n peace!
-
andra maj tvåtusensju. jag försökte bli blond & mina lillfingrar var lika skeva som alltid.
uppe i utsiktsplatsen på nolhagaberg i alingsås.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0