pub & irländsk folkmusik.

Måste få en sak sagd - Dublins version av en normal måltid är helt sjuk. Vi delade en starter (som skulle vara
för delning av just två personer) & sen tog vi varsin huvudrätt. Jag åt I.N.G.E.N.T.I.N.G. av min huvudrätt för
jag var helt stört mätt efter förrätten som jag delat med min lover - men hellre det än att gå hungrig Ei?
-
Förrätt.
-
2 x huvudrätt - de var enorma alltså.
-
Förutom maten så älskar jag Dublins (&förmodligen hela Irlands) publiv med den underbara irländska folkmusiken.
På O'Neills igår gavs den fantastiska atmosfären av två äldre män som sjöng ut sina hjärtan till oss..!
Finns det någon annanstans där musiken kan vara så hjärtlig & underbar att en man i publiken utbrister i
spontan riverdance?! Freakin love it...!!
-
-
O'Neills är att rekommendera - mysigt men stort så där finns alltid en plats  att knö sig ner på & njuta av stämningen.
-
en underbar kväll men då dagarna börjar så tidigt & kvällarna redan vid fem/sex så blir nätterna korta,
känns inte som att man går ut & dansar på Irland? Nattklubb känns bortvalt mot pub - helt enkelt.
Men vad vet jag - jag är ju bara en simpel turist..!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0