zakynthos. 24/6 - 31/6 '08.

jag åkte en vecka till grekland - alla "vi tjejer" (som jag kallar min lilla grupp med mina bästa vänner) skulle egentligen ha dragit ner men alla bangade förutom jag så jag drog en charter själv för att hälsa på bästa Tjockis. Tjockis heter egentligen Lena men kallas Tjockis för att det ser så jävla gott ut när hon äter. haha. så vet ni det.
det blev en märklig, härlig, underbar och sjuuukt varm resa. det var mellan 40&50 grader varmt varje dag och 35 på nätterna. då var det sjukt skönt att svalka sig vid poolen & i havet.
-
bästa tjockis.
-
en dag när Tjockis jobbade hela dagen åkte jag på utflykt själv. det var fullt med par & familjer överallt och så jag då. men jag hittade ett par ifrån göteborg ganska direkt som jag hängde med hela dagen sen. det var egentligen en utflykt där vi skulle få se stora havssköldpaddor men det såg vi inga. (det såg vi däremot nästa dag när vi åkte trampbåt precis vid stranden). men på utflykten såg vi delfiner! jag blev helt till mig. fantastiskt att se dem i sin riktiga miljö - fria och lyckliga.
grekisk sallad är verkligen bäst i grekland, med härligt stora solmogna tomater & riktig feta.
-
jag hängde på stranden eller poolen under dagen & sen när jag kände mig färdigstekt köpte jag gott "snacks" - billigt vin & satt och läste på balkongen till Tjockis slutade jobba & vi kunde leka. det var fan härligt, verkligen! ser ut som att jag läste ungefär en bok om dagen & jag gjorde nog det. favorithobby.
-
för dig som inte varit på zakynthos så kan jag informera om att det kryyyllar av britter - det är som britternas ibiza så på nätterna är det fest & dagen kryllar det av baktunga britter. men en fin ö! en väldigt vacker huvudstad - på bilden nedanför.
jag älskar grekland - hur svenskt den än låter. :)

Kommentarer
Postat av: Tjockis

Åh, jag blev nästan rörd av det här inlägget A-K. Fina Zakynthos! Älskar att du kom och hälsade på mig - även om jag typ aldrig var ledig. :P DU ÄR BÄST! Puss

2011-02-13 @ 16:56:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0