jävle svenska gypsys!

det här inlägget kommer bli LÅNGT. det kommer berätta om mitt liv - hyffsat sammanfattat fram till den punkt där vi nu är. jag gick på alströmergymnasiet i alingsås ifrån hösten nolltre till våren nollsex - har massa foton ifrån den tiden på min gamla dator - ska få igång den igen & ösa över hit.
.
efter gymnasiet jobbade jag på donken, ville säsonga till vintern men blev kär i fel kille & blev kvar hemma, blev någon månad efter det dumpad & arbetslös & började söka nya jobb. fick jobb på citymail, perfekt för mig just då, att få komma ut & cykla - springa i trappor, tjäna pengar & röra på sig. tipp topp. blev kvar där ifrån februari tvåtusensju till november samma år.
.
.
personalfest - citymail alingsås sommaren tvåtusensju.


.

sen kom jag iväg på den där säsongen som egentligen skulle hänt redan vinter innan, stöten blev stället - efter att tagit alfan upp på intervju så blev jag utvald & när jag arbetade satt jag i liftkortskassan & sa åt folk att sätta in sina kort med chippet uppåt. när jag var ledig var det mycket festande & lite skidåkning.
.
.
redo för utgång.

.


.
ute med brädan & min vän anna.

.
efter den här säsongen 07/08 så åkte jag hem till alingsås igen & fortsatte jobba på citymail.
.
.
fick köra lite bil nu också - det var roligt.

.


.

jag hade en underbar vår&sommar med min fantastiska familj & mina strålande vänner - träffade david & blev kär.
.
.
.
mamma så glad att hon gråter en härlig sommarkväll.

.


.




.

på höstkanten tvåtusenåtta fick david&hans vän oscar - samt vår gemensamma vän johanna för oss att åka till norge & bli rika. Bergen var staden vi styrde mot & hamnade i. Vi hade missuppfattat det lite, vi trodde att vi skulle kunna gå ner till fisketorget & rensa lite fisk om vi inte fick något annat jobb. Så var det inte, det var en liten storstad i en svacka direkt efter finanskrisen. Vi fick lite ströjobb jag & david - men vi var nykära så var lyckliga bara över att bo ihop..!
.
.
bergen var mysigt.

.


.
på johannas jobb Naboen hade de väldigt god öl - gjord på eget recept.

.




.
det var jävligt regnigt.

.

i april tvåtusennio lämnade jag & david Bergen, oscar & johanna stannade kvar på olika håll med olika jobb - de är fortfarande kvar & lever loppan för sina norska slantar!
.
vi spenderade ett par månader i sverige, lite i davids norrtälje, lite i mitt alingsås & en helg på grande final i stöten.
.
.
sedan tog vi återigen vår vackra bil & styrde tillbaka mot grannlandet - den här gången Rosendal. där hade vi en sommar fylld av massor av jobb men ett par riktigt fina stunder vid sidan av tillsammans med underbara människor!
.
.
vi hade grillkvällar.
.
badade.
.
gick på tur som riktiga norskar.
.
dansade dansmatta.



.
luktade på blommorna uppe vid baroniet.



.
rodde till ica ibland.

.


.
hade askul.


.
sen i oktober tvåtusennio åkte vi hemåt, vi var som vanligt lite i båda våra städer, samt en tripp till london med davids storebror & hans flickvän.
.
.
turistkort är svårt.
.
.
i november tvåtusennio åkte vi sedan till cham(onix) i frankrike för att göra en ny säsong - vi betalade för vår fräscha lägenhet för hela säsongen första dagen, vi köpte våra liftkort & sedan levde vi fattigt men lyckligt bummar liv hela vintern eftersom vi inte fick några arbeten..! in france - you speek french.
.
.
i maj tvåtusentio åkte vi hem, bosatte oss i norrtälje där jag jobbade som servitris på Trädgårn & där vi badade så fort vi hade chansen - årtusendets varmaste sommar!
.
.
i augusti tvåtusentio flyttade vi återigen - till stavanger denna gång. vi fixade jobb på bästa restaurangen Renaa före vi åkte dit & var där - tjänade bra med pengar & hade det egentligen väldigt bra..!
.
baccalau på jobbet - love it.

.



.
det var ljuvligt att bo i en så vacker stad som stavanger.

.
dock blev vi sugna på att åka skidor en säsong till, sa upp oss i december & åkte hit - till kvitfjell - och här är vi nu. i två veckor till.
.
sen ska vi bo i husbuss hela sommaren..! (är tanken).
som vår hyresvärd i stavanger sa : jävle svenska gypsys! så skrattade han åt oss.
.

Kommentarer
Postat av: - claudia ♥

sv: Tack så mycket ! Du har också en fin blogg & fima bilder, åkte du skidor? :)

2011-03-01 @ 17:15:38
URL: http://oonlyyouknow.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0