måndag.

måndag.
idag börjar nya schemat,
de här tre veckorna kommer
bli de mest arbetsfyllda på hela
säsongen. jag har två fria dagar de
här veckorna som kommer nu. så för
mig så är det väldigt snart mars & vår!
-
idag börjar jag jobba klockan 18.00 så ska
bara ta det lugnt här hemma - mysa med Dave.
nu när vi har skickat vår företagsidé till bolagsverket
har vi tagit ett steg på vägen. sjukt roligt!!
-
för två år sedan, alltså 7/2-2009 var vi i Rosendal,
en liten liten ort på norges västkust, ett gäng mil nedanför
Bergen där vi egentligen bodde just då.
-
Men vi var där för att hjälpa till att servera för så här var det:
efter att vi varit tillsammans ett par månader så ville dave åka
till Norge & jobba lite. en av hans jobbarkompisar Oscar blev
också sugen och även Johanna - som jag nämnde i tidigare inlägg.
& jag hakade också på.
så i november 2008 åkte vi till Bergen.
(staden där solen aldrig skiner.
förutom på den här bilden.haha.)
-
så var det så att Johanna - som jag blev vän med i Stöten 07/08 - hade varit där ett par
år innan också och då haft en chef som nu var chef i Rosendal. & behövde hjälp så vi tog båten dit
jag & dave  & löste deras problem..!
det var vintrigt & vackert där då & jag var crazy snygg i min servitris-dress.
-
sen blev det så att han chefen behövde folk för sommaren så det slutade med
att vi åkte till Rosendal & jobbade där hela sommaren 2009.
moules är typ det godaste jag vet..!
hotellet/restaurangen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0