nu rinner det fan över.

vår "chef" ringer och kallar oss till möte.
-
för att förtydliga, vi har tre chefer. vår "närmsta" chef - assisterande restaurangchef - en tjej som är lika gammal som mig och vars enda restaurangerfarenhet är den hon har fått härifrån - tre år med en fast tre rätters varenda kväll. åh, förutom fredagar då det är buffe. (jag är så arg att mina fingrar skakar).
-
sen restaurangchefen - hon har varit sjukskriven ett tag men är tillbaka nu. hon är helt okej, om än lite långsam.
-
sen F&B  - på svenska mat & dryckesansvarig, som var den som var vår chef ifrån början. hon verkade trevlig men nu börjar jag se under ytan. hon säger dåliga saker med ett leende. det var hon som ringde.
-
så åker vi upp till jobbet halv tre istället för halv sex när vi faktiskt ska börja jobba. går till mötet och så kommer hotelldirektören och skriker åt oss. igår var nämligen en sjukt dålig service. vi har en resegrupp som är här nu som precis som alla andra grupper har fått välja mellan barnbuffé eller tre-rätters till barnen, självklart väljer de flesta tre-rätters. så igår så kom ledningen på att nej, de betalar så lite det här gänget att de ska bara få buffe, annars ska de få betala extra.  VA?! man kan ju inte ändra strategi så mitt i  veckan!
-
vi fick sjuukt mycket klagomål såklart, vem hade inte klagat? vi snackar antingen oxfilé ifrån menyn eller korv&bröd ifrån buffén.  så tillslut så fick de igenom att de skulle få menyn ändå, då skrattade de ju inte åt oss som sagt att de inte kunde få det. så jävla pinsamt gjort.
-
så idag på mötet får VI??!?! skit för det.
för att inte "ledningen" sagt direkt att de bara ska få buffé. de kan ju inte få valmöjligheten till trerätters ena dagen och sedan buffé nästa. så jävla dåligt.
-
nu rinner det fan över.
-
uppsägning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0